Foreningen

RHG

Rødbyhavn Gym

Foreningen blev stiftet d. 3. december 1943.

Der har været mange aktiviteter i foreningen gennem årene for samværet betød meget i de første mange år, man lavede dilletant, andespil, julemarked, juletræsfest, aktivfest, fastelavnsridning, tøndeslagning for børn og bal for de voksne. Der blev også trænet fri idræt så man kunne få idrætsmærket, det foregik på "stejlepladsen" på havnen. 1950 forsøgte man at starte en svømmeklub, men det var for dyrt, så det blev opgivet, men på trods af det, blev der holdt et stort svømmestævne i havnen den sommer. Håndbold, badminton og bordtennis, har også været på programmet, men blev stoppet i 60erne og 70erne.

Foreningen har, gennem årene formået at kunne tilbyde hvad der var oppe i tiden, bl.a. jazz, - ball-stik, - aerobic/workout, - kom i form, - yoga/afspænding, - calnetis, - squaredance, -linedance, - stavgang og zumba. Der udover, har der selvfølgelig været motionshold og børnehold.

Det er vigtigt, at lokalbefolkningen støtter op om de lokale foreninger så aktiviteterne ikke dør ud. Lad os sammen være sammen om gymnastikforeningen i Rødbyhavn.